Sahtecilik ve Korsanla Mücadele İçin İş Dünyası Hareketi

ABD’de saç ve cilt bakımı sektörünün önde gelen markalarından DS Laboratories’in Türkiye Yöneticisi Engin Ulutan, Türkiye’de sahte ve kaçak ürün pazarının son yıllarda büyük bir ivme kazanarak 20 milyar dolar seviyesine ulaştığını ve internet üzerinden satın alınan her 3 üründen 1’inin sahte olduğunu belirtti. Sahte ve kaçak ürünlerin el değiştirdiği en büyük platformlardan biri olan e-ticarette taklit oranının Dünya Ticaret Örgütü verilerine göre yüzde 30 seviyesine ulaştığını ifade eden Ulutan: “Online olarak yapılan tüm işlemlerin yaklaşık üçte biri, sahte ve kaçak ürünler üzerinden ilerliyor. Tüketicilerin rahatlıkla erişebildiği bu tarz ürünler, ambalajları, şişeleri ve kullanım kılavuzları ile birebir taklit edildiği için aslından ayırt edilmesi son derece zor.” dedi.  DEVAMI

Add Comment